What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 249000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on April 27, 2014 (10:49) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Sorry Giosrg, in almost all of your photos I can see that the stars have quall'alone, especially the blue one ... it's a problem of the lens of the telescope or the color changes of the post-production? Object colors are hot and I like them. Hello, Beppe Scusa Giosrg, in quasi tutte le tue foto vedo che le stelle hanno quall'alone, soprattutto quello blu... è un problema delle lenti del telescopio oppure dei viraggi della post produzione? I colori degli oggetti sono caldi e mi piacciono. Ciao, Beppe |
| sent on April 27, 2014 (17:25) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beppe, perhaps Giosrg used an achromatic telescope, it is normal that the stars are so. But wait for confirmation from the author, which also wonder indicate the other shooting data,
Hello, Clare Beppe, forse Giosrg ha usato un telescopio acromatico, è normale che le stelle vengano così. Però aspettiamo conferma dall'autore, cui chiedo anche indicare gli altri dati di scatto, Ciao, Chiara |
| sent on April 28, 2014 (8:32) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Yes, I confirm the hypothesis of Clare, use an achromatic charge of different focus in different RGB colors, due to their diversity and characteristic of the wavelength of each color. I think .... the name coma ...... ask confirmation to the experts. Datii: 10 exposures of 10 ", 21 Flat, Flat dark, and dark. Canon 1100 Modified af 8. Hello and thank you for your attention. Sky with clouds unfortunately. Si, confermo l'ipotesi di Chiara, uso un acromatico responsabile della diversa messa a fuoco nei diversi colori RGB, dovuta alla propria diversità e caratteristica della lunghezza d'onda di ogni singolo colore. Credo.... dal nome coma,......chiedo conferma agli esperti. Datii: 10 pose da 10", 21 Flat, Flat dark, e dark. Canon 1100 Modificata a f 8. Ciao e grazie per l'attenzione. Cielo con velature purtroppo. |
| sent on April 28, 2014 (9:25) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Correction: put 10 '. Correggo: pose da 10'. |
| sent on April 28, 2014 (11:45) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ I think the name coma .... „ it comes to chromatic aberration, the coma is the effect of "comet" which is known in the stars at the edges of the lenses of large aperture. Unfortunately, I know very well the effect of "blue cakes" of the achromatic, I took photos for a few 'years with a telescope kind of a 150 mm f / 8. In your picture, that yesterday I had only seen on the small screen of a tablet, it seems to me a little note 'of inaccuracy in focus and blur in the stars, indeed, perhaps more field rotation that moved itself. In the image at full resolution are seen, especially on the galaxy, the "crawl" dark due to the subtraction of the dark. These and other inaccuracies due to calibration with dark and flat can be removed using the "sigma-clipping" instead of the mean, when you combine the different images.
hello, Clare " Credo.... dal nome coma" si tratta di aberrazione cromatica, il coma è l'effetto "cometa" che si nota nelle stelle ai bordi delle ottiche di ampia apertura. Conosco purtroppo molto bene l'effetto "ciambelloni blu" degli acromatici, ho fatto foto per un po' di anni con un telescopio del genere un 150 mm f/8. Nella tua immagine, che ieri avevo visto solo sul piccolo schermo di un tablet, mi pare di notare anche un po' di imprecisione nella messa a fuoco e mosso nelle stelle, anzi, forse più rotazione di campo che mosso vero e proprio. Nell'immagine a piena risoluzione si vedono, soprattutto sulla galassia, le "strisciate" scure dovute alla sottrazione del dark. Queste e altre imprecisioni dovute alla calibrazione con dark e flat si possono eliminare utilizzando il "sigma-clipping" anzichè la media, quando si combinano le varie immagini. ciao, Chiara |
| sent on April 28, 2014 (17:52) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
It is clear, in fact they are not very satisfied with the image, and I could not understand the reason of the strips at the moment I do not remember if that algorithm is split up into Iris, I think so. Thank you for the info. Unfortunately, to get decent images serve many hours, and in a hurry to see the results deceptive. The advice or constructive criticism are welcomed, thanks again Claire. Hello George. Si chiara, infatti non sono molto soddisfatto dell'immagine, e non mi spiegavo il motivo delle strisciate, al momento non ricordo se Iris contempla tale algoritmo, mi pare di si. Ti ringrazio per l'info. Purtroppo per avere immagini decenti servono molte ore, e la fretta di vedere i risultati ingannano. I consigli o critiche costruttive sono ben accettati, grazie ancora Chiara. Ciao Giorgio. |
user44198 | sent on April 29, 2014 (18:36) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
sorry if I'm intruding just to make a clarification: the effect of "coma" is typical of the collimation error, or voltage of the mirrors in Newton or Schmidt-Cassegrain ... ;-) ;-) scusate se mi intrometto solo per fare una precisazione:l'effetto "coma" è tipico della collimazione errata,o tensione degli specchi nei Newton o dei Schmidt- Cassegrain... |
| sent on April 30, 2014 (17:13) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
No, coma or collimation does not depend on the tension of the optics. It depends on the fact that a point off the optical axis is not focused as a single disk, but as a series of floppy disks of diameters progressively larger, partially overlapping damage that effect "comet". The effect is more pronounced for large focal openings. A newton f / 5 will always coma, although perfectly collimated with lenses mounted correctly in cells that do not tensionano. Tensioning and scollimazione are still responsible for other distortions of the images, some of which give a stretching effect similar to coma. Hello! Clare No, il coma non dipende dalla collimazione o dal tensionamento delle ottiche. Dipende dal fatto che un punto fuori dall'asse ottico non è messo a fuoco come un singolo dischetto, ma come una serie di dischetti di diametri via via più grandi, che parzialmente sovrapposti danno quell'effetto "a cometa". L'effetto è più pronunciato ad aperture focali ampie. Un newton f/5 avrà sempre coma, anche se perfettamente collimato e con le ottiche montate correttamente in celle che non le tensionano. Tensionamento e scollimazione sono comunque responsabili di altre distorsioni delle immagini, alcune delle quali danno un effetto di allungamento simile al coma. Ciao! Chiara |
| sent on October 06, 2014 (19:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Kiara in my part to say that you sound like a printed book, I agree:-D Kiara dalle mie parti si dice che parli come un libro stampato, concordo |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |