What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 246000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on October 09, 2024 (11:28) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Nice frame. Excellent glance. Bel frame. Ottimo colpo d'occhio. |
| sent on October 09, 2024 (12:38) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Pan I am glad that you liked it Grazie Pan felice che ti sia piaciuta |
| sent on October 09, 2024 (13:24) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hi Paolo, what coincidences, I took a similar photo... it's the Venice Biennale at the Arsenale and, that day, I also saw that gentleman, who does not go unnoticed... Bravo, great photo, a bit blurry. I see that you also tend to keep ISO low, but with the OM-1 you can easily shoot at 1250-1600 without noise problems, you would have gained a bit of stops and lower shutter speeds. OM-1 that I also own, third coincidence... I conclude with congratulations for all your Venetian and non-Venetian photos. I follow you with pleasure. Ciao Paolo, che coincidenze, ho fatto una foto simile...è la biennale di Venezia all'Arsenale e, quel giorno, ho visto anche quel signore, che non passa inosservato... Bravo, gran bella foto, un po' mossina. Vedo che anche tu tendi a tenere ISO bassi, però con la OM-1 puoi tranquillamente scattare a 1250-1600 senza problemi di rumore, avresti guadagnato un po' di stop e tempi di scatto inferiori. OM-1 che posseggo anch'io, terza coincidenza... A proposito, come ti trovi con il 12-100? Concludo con i complimenti per tutte le tue foto veneziane e non. Ti seguo con piacere. |
| sent on October 09, 2024 (13:59) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hi Assalaf, thank you for all your compliments I'm almost embarrassed. with the 12-100 I find myself at God's, perhaps for closed environments the 2.8 are better (12-40 40-150 which I also use often) but this time I opted to carry only one body with me. I have traveled half of Europe with this lens and it has never disappointed, indeed it makes a professional kit (even if I am not!) For the technical problem you are perfectly right but it was my 'forgetfulness' in the sensitivity setting: I had left 1/30 of a second before increasing the iso (menu 1 option 3 / noise reduction) I realized it after a while, wow. You're right x the iso OM1 handles them very well (and with hi res, when the conditions obviously allow it, the noise just disappears). Thank you again for your support. Ciao Assalaf, grazie per tutti i tuoi complimenti ne sono quasi imbarazzato. con il 12-100 mi trovo da Dio, forse per ambienti chiusi vanno meglio i 2,8 (12-40 40-150 che pure uso spesso) ma questa volta ho optato per portarmi appresso un solo corpo. Ho girato mezza Europa con questo obiettivo e non ha mai deluso, anzi da solo fa un corredo professionale ( anche se io non lo sono !) Per il problemino tecnico hai perfettamente ragione ma si è trattato di una mia ' dimenticanza' nel settaggio della sensibilità: avevo lasciato 1/30 di secondo prima di aumentare gli iso (menù 1 opzione 3 / riduzione rumore) me ne sono accorto dopo un po', accipicchia. Hai ragione x gli iso la OM1 li gestisce benissimo ( e con hi res, quando le condizioni ovviamente lo permettono, il rumore sparisce proprio). Grazie ancora per tuo supporto. |
| sent on October 09, 2024 (16:31) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Congratulations Paolo, very nice image. I thought that the time of 1/30 had been chosen on purpose to create a contrast between the slight blur of the figure and the static nature of the structures. Hello, Paul Complimenti Paolo, immagine molto bella. Pensavo che il tempo di 1/30 fosse stato scelto apposta per creare una contrapposizione tra il leggero mosso della figura e la staticità delle strutture. Ciao, Paolo |
| sent on October 09, 2024 (16:57) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Prisoner of color ;-) Prigioniero del colore |
| sent on October 09, 2024 (18:36) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Paolo, nice interpretation yours, but in this case it was just a mistake :-( Thank you Alfonso Grazie Paolo, bella interpretazione la tua, ma in questo caso è stato proprio un errore Grazie Alfonso |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |