What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 248000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on April 06, 2022 (20:38) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Constructive Comment: I find it to be a beautiful shot, slender upwards like columns. The sky with clouds and the texture of the cobblestones attract the eye and give interest to the photo. Maybe I would have kept a little less space on the left to give it on the right, direction towards which the road goes is where the gaze is taken. Even the recovery of lights and shadows is slightly too accentuated for my taste. This lever depth to the photo. The good outlook, however, makes up for it well. For me you got a good result. Hello, Roberto Commento costruttivo: Trovo che sia una bella inquadratura, slanciata verso l'alto come le colonne. Il cielo con le nuvole e la trama dell'acciottolato attirano l'occhio e danno interesse alla foto. Forse avrei tenuto un pochino meno spazio a sinistra per darlo sulla destra, direzione verso la quale va la strada è dove lo sguardo viene portato. Anche il recupero di luci e ombre è leggermente troppo accentuato per il mio gusto. Questo leva profondità alla foto. La buona prospettiva però compensa bene. Per me hai ottenuto un buon risultato. Ciao, Roberto |
| sent on April 06, 2022 (20:53) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you very much Roberto. I'm not very experienced, but when you say that the recovery of light and shadow is too accentuated, what do you mean? I simply used the IPhone B/W preset, I shot directly in B/ W.Thanks again :) Grazie mille Roberto. Non sono molto esperto, ma quando dici che il recupero di luci e ombre è troppo accentuato, cosa intendi? Ho semplicemente usato il preset B/N di iPhone, ho scattato direttamente in B/N. Grazie ancora :) |
| sent on April 06, 2022 (21:07) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello DeNoise, I mean that there is no difference in illumination between objects near and far. Probably the mobile phone has corrected and rebalanced everything automatically. This flattens the image. It may also be, however, that the air was so clean that there were no differences... Good evening, Roberto Ciao DeNoise, Intendo dire che non vi è differenza di illuminazione fra oggetti vicini e lontani. Probabilmente il telefonino ha corretto e riequilibrato tutto in automatico. Questo appiattisce l'immagine. Può anche essere però che l'aria fosse talmente pulita da non avere differenze... Buona serata, Roberto |
| sent on April 06, 2022 (21:09) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I also find it interesting that the clouds bring the gaze to the left and the road to the right. It is a beautiful contrast. Trovo anche interessante che le nuvole portino lo sguardo verso sinistra e la strada verso destra. È una bella contrapposizione. |
| sent on April 06, 2022 (21:35) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks again for the suggestions. I'll try to shoot in RAW with the phone and try to make some changes, which is very difficult for me, but I try. I do not know which software to use, I saw that free there are "RawTherapee" and "DarkTable", the latter from the screens looks like a clone of Lightroom, software that I discarded primarily because via subscription. Thanks again :) Grazie ancora dei suggerimenti. Proverò a scattare in RAW con il telefono e provare a fare qualche cambiamento, cosa per me molto ostica, ma ci provo. Non saprei quale software usare, ho visto che free ci sono "RawTherapee" e "DarkTable", quest'ultimo dagli screen sembra un clone di Lightroom, software che ho scartato in primis perché via abbonamento. Grazie di nuovo :) |
| sent on April 06, 2022 (22:54) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Constructive comment: I do not enter the technical part, there the whole iPhone did, but on the compositional one I would give you a tip on the fly: when in the frame there are diagonals near the corners it is better to start them from the corner itself. I add that positioning yourself in the center of the street would have given more balance to the photo. Commento costruttivo: Non entro nella parte tecnica, lì ha fatto tutto l'iPhone, ma su quella compositiva un consiglio al volo te lo darei: quando nell'inquadratura sono presenti delle diagonali vicino agli angoli è meglio farle partire dall'angolo stesso. aggiungo che posizionarsi al centro della strada avrebbe dato più equilibrio alla foto. |
| sent on April 07, 2022 (9:49) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Mr. Mario, I will keep in mind these suggestions, diagonals and center street. But a question, I tried to put the colonnade in the intersection between the guides of the iPhone, as it is called, a rule, the rule of thirds seems to me. Putting myself in the center maybe there would not have fallen back, am I wrong? Thank you very much :) Ciao Il Signor Mario, terrò bern presente questi suggerimenti, diagonali e centro strada. Ma una domanda, ho provato a mettere il colonnato nell'incrocio tra le guide dell'iPhone, come si chiama, una regola, la regola dei terzi mi pare. Mettendomi al centro forse non ci sarebbe ricaduto, sbaglio? Grazie mille :) |
| sent on April 07, 2022 (11:16) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
It depends, but so with that roadside stump on the right and the lack of balance of the masses does not work Dipende, ma così con quel moncone di bordo strada a destra e la mancanza di equilibrio delle masse non funziona |
| sent on April 07, 2022 (12:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
... the pine tree to the left of the image still a bit 'cut ... along the midline of the trunk ... finally re-establishing proportionally the measure of the diagonal in favor of the pavement ... the vanishing point of the central perspective will probably be located on the centerline of the square field... [ ... it is not a "constructive" remark... ;-) ] ... l'albero di pino a sinistra dell'immagine ancora un po' tagliato... lungo la linea mediana del tronco ... ristabilendo infine proporzionalmente la misura della diagonale a favore del selciato ...il punto di fuga della prospettiva centrale probabilmente si troverá collocato sulla linea di mezzeria del campo di quadro ... un punto di ripresa piú basso e quel punto di fuga fatto cadere nel terzo inferiore destro del frame restituirebbe di certo una composizione "da manuale", fra le possibili, e forse null'altro ... [ ... non è un' osservazione "costruttiva"... ] |
| sent on April 07, 2022 (13:44) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ Maybe so? (excuse me if I allowed myself... ;-)) „ Figured, there are no rights and even if it were, there is no problem ;)
“ ... the pine tree to the left of the image still a bit 'cut ... along the midline of the trunk ... finally re-establishing proportionally the measure of the diagonal in favor of the pavement ... the vanishing point of the central perspective will probably be located on the centerline of the square field ... a lower shooting point and that vanishing point dropped in the lower right third of the frame would certainly return a "textbook" composition, among the possible, and perhaps nothing else ... [ ... it is not a "constructive" observation... ;-) ] „ Hello Ben-G, how many things and how far I have to go... I just don't see all those things :( " Forse così? (scusami se mi sono permesso... ;-)) " Figurati, mica ci sono i diritti e anche se fosse, non c'è nessun problema ;) " ... l'albero di pino a sinistra dell'immagine ancora un po' tagliato... lungo la linea mediana del tronco ... ristabilendo infine proporzionalmente la misura della diagonale a favore del selciato ...il punto di fuga della prospettiva centrale probabilmente si troverá collocato sulla linea di mezzeria del campo di quadro ... un punto di ripresa piú basso e quel punto di fuga fatto cadere nel terzo inferiore destro del frame restituirebbe di certo una composizione "da manuale", fra le possibili, e forse null'altro ... [ ... non è un' osservazione "costruttiva"...;-) ] " Ciao Ben-G, quante cose e quanta strada devo fare... io tutte quelle cose proprio non le vedo :( |
| sent on September 23, 2022 (22:57) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
A good black and white, pleasant to look at and well executed. Un buon bianco e nero, gradevole da guardare e ben eseguito. |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |