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| sent on August 20, 2012 (7:21) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Amazing location the first floor of a too pervasive takes the eye on the subject, the colors should be heated and made more alive Lack of sharpness on the subject and generates shadows too close to be appreciated x Location stupenda il primo piano un troppo in vasivo toglie l'occhio sul soggetto , i colori andrebbero scaldati e resi più vivi Manca di nitidezza in genera e il soggetto ha ombre troppo chiuse x essere apprezzato |
| sent on August 20, 2012 (8:30) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Integra ... or lafrusta it ... I do not know that you've concept of photography, but it is certainly very far from me and what I do not mind at all. but I had already figured out long ago ... coming analysis of the shot, your reading is completely wrong. not only in terms of interpretation, but also (which is worse) on a technical level. the proportions are intentionally to the detriment of Lemont since in this photo I wanted the profile of MSM would serve only to give a geographical location to shoot. "The first floor off the eye on the subject" .... beyond the grammar I think you should go re-read the manual of photography. chapter "guidelines". colors seem to me sufficiently loaded so unless you do not have a monitor sballato or you like the photos of science fiction. The first floor is right for the composition I wanted to give him (see above) the photo does not lack sharpness unless you meant another word and you were wrong .. MSM, again, would only serve as a silhouette. so I did not need any details. is a bit 'of time that I spent on this forum ... read your comment made me suspect that maybe there was a reason ... Integra...o lafrusta che sia...non so che concetto hai tu di fotografia ma sicuramente è molto lontano dal mio e ciò non mi dispiace affatto. ma questo l'avevo già capito tempo fa... venendo all'analisi dello scatto, la tua lettura è completamente sbagliata. non solo a livello interpretativo, ma anche (che è peggio) a livello tecnico. le proporzioni sono volutamente a sfavore di LeMont dato che in questa foto volevo che il profilo di MSM servisse solamente per dare una locazione geografica allo scatto. "il primo piano toglie l'occhio sul soggetto"....al di la della grammatica penso tu debba andare a rileggere anche il manuale della fotografia. capitolo "linee guida". i colori mi sembrano sufficientemente carichi cosi a meno che tu non abbia un monitor sballato o ti piacciano le foto di fantascienza. il primo piano è giusto per la composizione che volevo dargli (vedi sopra) la foto non manca certo di nitidezza a meno che tu non intendessi altro e hai sbagliato vocabolo.. MSM, di nuovo, doveva solo servire da silouette. quindi non mi serviva alcun dettaglio. è un po' di tempo che non passavo su questo forum...leggere il tuo commento mi ha fatto venire il dubbio che forse un motivo c'era... |
| sent on August 20, 2012 (11:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I really like the picture as it is, the colors are natural and do not provoke as many use to do, I am in favor of a slight "polishing" of the photo colors and tones without forcing too far. The first floor, clean and, if you will, intrusive, makes me think that you wanted to describe the most characteristic tide of the place rather than representing the classic profile of MSM. Continue to post on this forum, there are many people who appreciate the landscape photography with more natural tones, even if the majority of users, including Juza, mobs do not just hand to search for the special effect. hello A me la foto piace proprio così com'è, le cromie sono naturali e non esasperate come molti usano fare, sono a favore di una leggera "lucidatura" della foto a colori e toni ma senza forzare troppo la mano. Il primo piano, pulito e , se vogliamo, invadente, mi fa pensare che tu abbia voluto descrivere più la caratteristica marea del luogo piuttosto che rappresentare il classico profilo di MSM. Continua a postare su questo forum, ci sono molti utenti che apprezzano la fotografia di paesaggio con toni più naturali anche se la maggior parte degli utenti, Juza compreso, calca non poco la mano per cercare l'effetto speciale. ciao |
| sent on August 20, 2012 (11:25) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Shades' pearly very delicate and natural, low contrast general, but if this was the atmosphere that you wanted to make, you did. I know the place and I love how you made the first floor. Tonalita' perlacee molto delicate e naturali, poco contrasto generale, ma se questa era l'atmosfera che volevi rendere, ci sei riuscito. Conosco bene il luogo e mi piace come hai reso il primo piano. |
| sent on August 20, 2012 (11:38) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Beppeverge and Max57! :) to complete since, albeit with more tones, I just said above, I want to add something about the spirit in which I have chosen this composition and these shades' (in the sense of the moment of scatttare the photo). After an impromptu trip along the coast of Brittany, I decided to come back after 5 years, MSM, and it 'was sad to find her totally renewed mo-resort for tourists ... no more' dirt roads and parking signs reminded you that your car does not float ... Exasperated, I wanted to find an atmosphere that led me back to mind the sense of "naturalness" that brought the memory, and a composition free of tourists and anything else that could be attributed to the hustle and bustle of the place. Grazie Beppeverge e Max57! :) per completare quanto, seppur con altri toni, ho detto poco sopra, voglio aggiungere qualcosa sullo spirito con cui ho scelto questa composizione e queste tonalita' (nel senso del momento di scatttare la foto). Al termine di un viaggio improvvisato lungo le coste della Bretagna, ho deciso di tornare, dopo 5 anni, a MSM , ed e' stato triste ritrovarla totalmente rinnovata a-mo di resort per turisti...senza piu' parcheggi sterrati e cartelli che ti ricordavano che la tua auto non galleggia... Esasperato, ho voluto ricercare un'atmosfera che mi riportasse alla mente quel senso di "naturalezza" di cui portavo il ricordo, e una composizione libera da turisti e qualunque altra cosa che potesse essere riconducibile alla frenesia di quel posto. |
| sent on August 20, 2012 (12:13) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Botty Hello, I like the composition, the banks are some good guidelines, I personally would have fought a little more so because in my opinion looks a bit flat, beyond the atmosphere that you wanted to be ;-) I saw the answer you gave to Integrate ... I think it's a bit exaggerated ... he merely gave his opinion has some of the ways .. sometimes a little "cold" but it is not his style and I think that he did so with the intention of offending .... we are in a forum so I think it is right to accept the opinions of others without leaving the friendly staff and utlizzando tones and moderate ;-) I hope you understand my talk, with sympathy :-) Fabio Ciao Botty, la composizione mi piace, le sponde rappresentano delle ottime linee guida, personalmente avrei contrastato un pò di più perchè così a mio avviso appare un pò piatta, al di la dell'atmosfera che volevi rappresentare Ho visto la risposta che hai dato ad Integra...penso che sia un pò esagerata...lui si è limitato a dare il suo giudizio..certo ha dei modi a volte un pò "freddi" ma è il suo stile e non penso che lo abbia fatto con l'intenzione di offendere....siamo in un forum quindi credo sia giusto accettare i giudizi altrui senza scendere sul personale e utlizzando dei toni amichevoli e moderati Spero avrai capito il mio intervento, con simpatia Fabio |
| sent on August 20, 2012 (12:24) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Fabio thanks for the ride! contrast and 'question merely of taste! :) and this 'one of those points on which' sacrosanct that everyone is expressed according to their own feeling and feelings! I wanted to express my own, without claiming that they can please everyone. regarding your note on my answer before (I'm not going to open a debate), I find that there is comment and comment. accept a comment if and 'constructive and well-argued. Previously, Eru had suggested to resolve the apparent distortion of the tower that initially I did not think to correct. Alche 'I reposted the photo. but if a comment to be spontaneous or retaliation for acts old, merely lists nonsense that has nothing to do with my maturityct, respond in kind. And that this is a forum, at the bar, on the phone or somewhere or other. :) Ciao Fabio grazie del passaggio! il contrasto e' questione semplicemente di gusti! :) questo e' uno di quei punti su cui e' sacrosanto che ognuno si esprima secondo il proprio feeling e le proprie sensazioni! io ho voluto esprimere le mie, senza la pretesa che possano piacere a tutti. per quanto riguarda il tuo appunto sulla mia risposta di prima (non ho intenzione di aprire un dibattito), trovo che ci sia commento e commento. accetto un commento se e' costruttivo e ben argomentato. Precedentemente, Eru mi aveva suggerito di risolvere l'evidente distorsione del campanile che inizialmente non avevo pensato di correggere. Alche' ho ripostato la foto. ma se un commento, che sia spontaneo o di ripicca per fatti vecchi, si limita ad elencare baggianate che non hanno nulla a che vedere con il mio scatto, rispondo a tono. E questo che sia su un forum , al bar, al telefono o chissadove. :) |
| sent on August 20, 2012 (12:47) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Given that everyone can interpret it differently and given that I do not know the location, I find that there is no element of interest. You wrote that you needed only MSM silhouette but you could still give it a minimum of detail as you pointed out Integra, at the end of the lines created by the banks of the river will take you directly there and I think the main subject is always MSM. Besides, I find that the whole image is very detailed and to me the colors of the sky should be a little more mixed. I really like how instead took over the water: a sense of peace and tranquility. ;-) Federico Premesso che ognuno la possa interpretare diversamente e premesso che non conosco la location, trovo che non ci sia nessun elemento d'interesse. Hai scritto che MSM ti serviva solo da silhouette ma potevi comunque dargli un minimo di dettaglio come ti ha fatto notare Integra, alla fine le linee create dalle sponde del fiume portano direttamente lì e secondo me il soggetto principale rimane sempre MSM. Oltretutto trovo che l'intera immagine non sia dettagliatissima e anche a me i colori del cielo andrebbero un pochino più contrastati. Mi piace molto invece come ha ripreso l'acqua: da un senso di pace e di tranquillità. Federico |
| sent on August 20, 2012 (13:56) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Photo GORGEOUS!!! I do not agree with the criticism of LAFRUSTA!!! Foto STUPENDA!!!!!!! Non sono d'accordo con le critiche di LAFRUSTA!!!!!!! |
| sent on August 20, 2012 (15:23) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Well, I see my photos generates a different feeling. :) Personally, I find that in this case does not serve retail MSM, because its silhouette and 'recognizable as if by a few other things in the world, and I did not need more' for what I wanted to convey. But it 's interpretation, not a photo for show ... and we're not please everyone. I just wanted to give my vision to a place among the most 'photographed in Europe. The only thing I do not understand, Federico, and 'the meaning of the phrase "I find that the entire image is not very detailed" if he says to me "I love how instead took over the water," which of detail that is not there is'. Or do we have two different concepts of detail, or I have not understood your message. If I say it lacks detail in a photo mean che detail and 'mixed in at least one of the four corners (though often depends on the lens). Else instead if you intend to missing elements in the picture that have a high detail, intended as a texture. In the latter case, I agree with you, but it 's something else wanted in this photo, and that can' pleasure, right. Finally, the colors of the sky, the phrase "should be resisted 'and' inappropriate. The right one, '"they would rather" ;) Bene, vedo che la mia foto genera sensazioni differenti. :) Personalmente trovo che in questo caso non serva dettaglio a MSM, in quanto la sua silouette e' da se riconoscibile come poche altre cose al Mondo, e non mi serviva di piu' per quello che volevo trasmettere. Ma e' un'interpretazione, non una foto per far scena...e ci sta che non piaccia a tutti. Ho voluto semplicemente dare una mia visione a un posto tra i piu' fotografati d'Europa. L'unica cosa che non capisco proprio, Federico, e' il senso della frase "trovo che l'intera immagine non sia dettagliatissima" se poi mi dici "Mi piace molto invece come ha ripreso l'acqua", dove di dettaglio proprio non ce n'e'. O abbiamo due concetti diversi di dettaglio, o non ho capito il tuo messaggio. Io se dico che manca dettaglio a una foto intendo che il dettaglio e' impastato in almeno uno dei quattro angoli (anche se spesso dipende dalla lente). Altra cosa invece se si intende che mancano elementi nella foto che abbiano un elevato dettaglio, inteso come texture. In questo secondo caso ti do ragione, ma e' un altro elemento voluto in questa foto, e che puo' piacere, come no. Infine, per i colori del cielo, la frase "andrebbero contrastati" e' inappropriata. Quella giusta e' "li preferirei" ;) |
| sent on August 20, 2012 (15:25) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The photo I like. Beyond any controversy, I think on a technical level there is to say almost nothing. Maybe down in personal tastes, someone might like it more contrasted (in a bit to me), others might like it chromatically more vivid. Overall, I say that is a great photo. The guideline takes you direct to the horizon where stands MSM. Beautiful shot of water. Greetings La foto mi piace. Al di la di qualsiasi diatriba, penso che a livello tecnico non ci sia da dire quasi nulla. Forse scendendo nei gusti personali, a qualcuno potrebbe piacere più contrastata (un pelino anche a me), ad altri potrebbe piacere cromaticamente più vivida. Nel complesso, dico che è un'ottima foto. La linea guida ti porta diretto verso l'orizzonte dove si staglia MSM. Bella la ripresa dell'acqua. Un saluto |
| sent on August 20, 2012 (16:05) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Mark, you crash to the ground. To date (as well as in the past), sharpness, detail across the board, rich colors and strong contrasts, the fees that are returned to the average public a vision of "good" and "pleasant". A concept a limited pó from my point of view, but if you propose in certain contexts, this will in most cases the feedback. Coming to your image, I'm not very convinced of the whole section on the beach at the bottom left. I find it too much, as there are no details / texture that could make it interesting. Attention to the flare / humidity on the coast on the left. You did well to correct the distortion. ;-) For Ciao Marco, ti scontri con la massa. Ad oggi (ma anche nel passato), nitidezza, dettaglio a tutto campo, colori intensi e contrasti forti, sono i canoni che restituiscono al pubblico medio una visione "bella" e "piacevole". Un concetto un pó limitato dal mio punto di vista, ma se ti proponi in determinati contesti, questo sará nella maggior parte dei casi il riscontro. Venendo alla tua immagine, non sono molto convinto di tutta la parte dedicata alla spiaggia in basso a sinistra. La trovo eccessiva, in quanto priva di dettagli/texture che avrebbero potuto renderla interessante. Attenzione anche al flare/umiditá sulla costa a sinistra. Hai fatto bene a correggere la distorsione. For |
user1166 | sent on August 20, 2012 (16:27) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello, I find this shot very nice and balanced. A tranquil beauty, who won for the delicacy of the colors and very natural contrast between warm and cool tones. The abbey is clearly identifiable and can contextualize shooting while not constituting the main pole of attraction. The look is instead captured by the diagonal of the bank on which refract the last rays of the sun, diagonal eye-catching and leads right into the frame. All without unnecessary and superfluous details: polished rocks over which the water flows, architectural details that not even a view of an eagle could take live worthy of fiery red landscapes of other planets, reflected more vivid and detailed than reflected. .. Here, just to find the hair on the egg, while shooting I would try to match the diagonaland entry of the shore at the bottom left corner .. But it is just a hair ... ;-) Hello ... and continues to post:-D Ciao, trovo questo scatto molto bello ed equilibrato. Una bellezza quieta, che conquista per la delicatezza delle cromie ed il naturalissimo contrasto tra toni caldi e freddi. L'abbazia è chiaramente individuabile e permette di contestualizzare lo scatto pur non costituendone il principale polo d'attrazione. Lo sguardo è invece a catturato dalla diagonale della riva su cui si rifrangono gli ultimi bagliori del sole, diagonale che cattura lo sguardo e lo conduce fin dentro al fotogramma. Il tutto senza inutili e superflui particolari: rocce levigate su cui l'acqua scorre, dettagli architettonici che nemmeno una vista d'aquila potrebbe cogliere dal vivo, rossi infuocati degni di paesaggi d'altri pianeti, riflessi più vividi e particolareggiati di quanto riflettono... Ecco, proprio a voler trovare il pelo sull'uovo, in fase di scatto avrei cercato di far coincidere la diagonale d'entrata della riva con l'angolo in basso a sin.. Ma è appunto un pelo... Ciao e...continua a postare |
| sent on August 20, 2012 (17:35) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello For! Thanks for the comment, even with the double comment! :) for the part about the shot I have a question: When you were talking about ... you mean the left and right (that actually empty) or that really left? in both cases you have embarked on a topic damn interesting! I give you both my interpretations: if you talk about that on the left (and so 'answer also Fladane): the idea behind this shot was only one: to recreate the colors blue and yellow on three different levels: background (sky), piano medium (water) and first floor (sand). I did not want other elements in the picture if the colors and the silhouette that I have already 'explained. Therefore, I wanted to give a little 'more' space to the reflection of light on the mud, the only way chand I had to recreate the yellow-blue sky even on the first floor. if you talk about that right : I personally am a fan of negative space in the picture. returning in part in the above explanation, I have deliberately excluded any object in that portion of the frame if not the bluish reflection of the sky on the wet mud. That section image and 'wide, and' true ... maybe too much! but any object would distract attention from what I had intended. On this basis, I'm really curious to also have your counter-reading! :) only one thing saddens me ... if I had it with me boots (Wellington docet, but there were just in the car) maybe in that situation I could keep the idea with a composition slightly better ... @ Fladane: thanks for the kind words that you want to spend in favor of my photos! I am very happy that the image will be "arrived" and your only comment is the mud that I have filled the shoes to make that picture! ;) Ciao For ! Grazie del commento, anzi grazie del doppio commento! :) per la parte riguardante lo scatto ho una domanda: quando parlavi di parte sinistra...intendevi quella destra (quella realmente vuota) o davvero quella a sinistra? in entrambi i casi hai intrapreso un argomento maledettamente interessante!! ti do entrambe le mie interpretazioni : se parli di quella a sinistra ( e cosi' rispondo anche a Fladane ) : l'idea dietro questo scatto era una sola : ricreare le cromie giallo-blu su tre piani diversi: sfondo (cielo), piano medio (acqua) e primo piano (sabbia). non volevo altri elementi nella foto se non i colori, e la silouette che ho gia' spiegato. Pertanto, ho voluto dare un po' piu' spazio al riflesso della luce sul fango, l'unico modo che avevo per ricreare i colori giallo-blu dei cielo anche sul primo piano. se parli di quella a destra : personalmente sono un amante dello spazio negativo nelle immagini. rientrando in parte nella spiegazione di cui sopra, ho volutamente escluso qualunque oggetto in quella porzione di frame se non il riflesso bluastro del cielo sul fango umido. Quella sezione d'immagine e' ampia, e' vero...forse troppo! ma un qualunque oggetto avrebbe distratto l'attenzione da quello che mi ero prefisso. su questa base, sono davvero curioso di avere anche la tua contro-lettura! :) solo di una cosa mi rattristo...se avessi avuto con me gli stivali (Wellington docet, ma in macchina non ci stavano proprio) forse in quella situazione avrei potuto mantenere l'idea con una composizione lievemente migliore... @ Fladane : grazie per le belle parole che hai voluto spendere a favore della mia foto! sono molto contento che l'immagine ti sia "arrivata" e da solo il tuo commento vale il fango di cui mi sono riempito le scarpe per fare quella foto! ;) |
| sent on August 20, 2012 (21:19) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
One of the best images of the Mont I've seen, you have avoided the risk of already seen with a compound found some beautiful and delicate pastel shades. congratulations, hello. Una delle migliori immagini del Mont che abbia visto, hai evitato il rischio del già visto con una compo splendida e trovato delle delicatissime tonalità pastello. complimenti, ciao. |
| sent on August 21, 2012 (0:01) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Quoto Catherine, certainly one of the best photos of Mont've ever seen! Wow! Congratulations! A saluto.Omar Quoto Caterina,sicuramente una delle migliori foto del Mont che abbia mai visto!Complimenti! Un saluto.Omar |
| sent on August 21, 2012 (9:14) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Catherine and Omar wow indeed! : D what to say ... thank you very much! :) hello! Ciao Caterina e Omar wow addirittura!! :D che dire...grazie mille!! :) ciao!! |
| sent on August 21, 2012 (11:26) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Mark, yes, I'm sorry, when I spoke of the right uninteresting I did not mean that it would take the usual rock or a piece of wood. I meant only to say that the "empty space", do not see it in context within the scenario from you again. On the other always talking about that portion of the image, the decrease in luminance than the rest of the frame, is for it to go further, rendondola not practical within the context of reverb, simple and delicate. Subject, however, to be treated with kid gloves. If only we had the time to do it ... Thank you, For Ciao Marco, si, scusami,quando parlavo di parte destra poco interessante non volevo dire che ci sarebbe voluto il solito masso o un pezzo di legno. Intendevo semplicemente dire che quello "spazio vuoto", non lo vedo contestualizzato all'interno dello scenario da te ripreso. Per altro sempre parlando di quella porzione di immagine, il calo di luminanza rispetto al resto del frame, fa che si spenga ulteriormente, rendondola poco funzionale all'interno di un contesto di riverbero, sobrio e delicato. Argomento comunque da trattare con i guanti. Se solo avessimo il tempo per farlo... Grazie, For |
| sent on August 21, 2012 (11:40) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
for me the only flaw is that it is posted too small:-D the rest are very much in keeping with this interpretation almost "Disney" and especially the location divorced from human presence, both as a member and as a shade that as "truth." I personally love "push" sunrises and sunsets when my memory shows a scene more with that which saw the reflex sensor (which still happens 80% of the time), when the situation is not so I prefer to live "stop ";-) per me l'unico difetto è che è postato troppo piccolo per il resto sono molto in sintonia con questa interpretazione quasi "disneyana" e soprattutto avulsa dalla presenza umana della location, sia come compo che come tonalità che come "veridicità". personalmente amo "spingere" albe e tramonti solo quando la mia memoria riporta una scena più carica di ciò che ha visto il sensore della reflex (che comunque accade l'80% delle volte), quando la situazione dal vivo non è così preferisco "fermarmi" |
| sent on May 13, 2014 (15:10) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
nice shot ... congratulations bello scatto... complimenti |
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